Koh Samui

Nu har vi vart på koh samui i ett par dagar, på ett jättefint hotell med ac och pool för 70 kronor natten. Man får en helt annan standard för pengarna här än på phi phi, där allt är dyrare. ( fast ändå inte dyrt i svenska pengar). Här på koh samui har vi vart på en tvådagarskonsert som heter re- earth bland palmer på stranden m svenska artister som Timbuktu, maskinen, Looptroopers rockers och anna bergendahl. Timbuktu var så grym! Koh Samui har vart trevligt, men har dock förändrats mycket från när Maria var här för 11 år sedan. Allt är bebyggt, så mkt folk och turister, mkt sexindustri och väldigt busy hela tiden. Idag åker vi vidare till koh tao, som enligt rykten ska vara en liten chili ö med många dykare på. Vi får se om vi stannar där tills på söndag, då vi bokat flyg till Bangkok eller om vi klämmer in några dagar på koh phangang också. Det är iaf väldigt nära att röra sig imellan öarna m båt. Om en vecka sitter vi på flyget hem, vilket känns sådär i dagsläget.

sista kvällen på phiphi

Ikväll är det sista kvällen på phiphi och sista kvällen med Anna och Matilda. vi va bara på koh lanta en dag då det var väldigt lugnt och massa barnfamiljer.. Phiphi passar oss bättre :) Igår hade vi en galen dag på en båt, såg massa fint och drack alkohol! Ikväll blir det thaimat i massor på ett ställe som heter papaya, där vi har ätit några gånger och gillar massor! Imorgon bär det av till koh samui där vi ska på festival och se bla. Maskinen och timbuktu! Emelie har två vänner som befinner sig där med som vi ska träffa :) anni och Rebecka! Om vi sen åker vill koh Tao som planen är så ska Maria dyka mer där och se massa sköldpaddor! Puss på er där hemma!

Koh Lanta

Idag akte vi till Koh Lanta, en timmes battur fran phiphi. VI bor tillsammans med Anna och Matilda i en jattefin bungalow med pool. Nu ska vi ner pa stranden och kolla in nagon mysig restaurang och bar. Idag ar det tva veckor kvar innan vi ska aka hem. Vi vill verkligen inte. Vi vet att det ar kallt och snoigt hemma och vi tycker synd om er. Kramar

Tha- tha- thailand

Nu har Anna och Matilda, efter en mardromsresa, antligen kommit ner till oss. Sa roligt! Maria har nu tagit klart sitt open water dykcertifikat, men fick sadan mersmak att hon nu gar advanced dykkursen ocksa. Ikvall ska hon ut pa nattdyk och imorgon blir det vrakdyk. Emelie solar mest och badar mindre, da hon lider av fiskfobi. Vi har det grymt bra. Idag var det 30 grader varmt i vattnet och runt 40 grader i solen. Sweet! Imorgon eller pa mandag aker vi vidare till nagon annan o har nere i soder, dock annu oklart vilken det blir. Skot om er dar hemma!

phiphi

just nu sitter vi pa vart hotell och chillar vid var "hotellbar" som vi hittde idag, 4 dagar senare.. lyssnar pa bob marley och dricker chang! livet leker! imorgon ska maria borja sin sista del pa sin dykutbidning och emelie ska bara folja med pa baten och sola... phi phi ar underbart och imorgon kommer anna och matida och halsar pa oss, ska bli mkt kuuul! vi borjart bi bruna och vi vill vara har hela livet, slippa studier och jobb, funkar det ?? igar va vi pa e kryssning och sag massa fint, badade och drack massa ol! :) det ar ca 35 grader och solkram kommer till anvandning!! vi mar bra och saknar INTE snon sa snalla ta bort den tills vi kommer hem! tacka for alla kommentarer! :) pussss och kraam em och kapten mar

Bangkok

Efter ett dygns resande nådde vi då äntligen Thailand. Vi tog en taxi in till centrum och påbörjade operation ragga hotell/ hostel kl 03 på morgonen. Vilket gick oväntat lätt, första vi gick in i hade ett rum ledigt. Fräsch, två sängar, varmt och kallt vatten och kostade 100 kr per person. Taget! Nu till natt två i Bangkok var vi dock tvungna att byta då de första var fullbokat, och på hotell nr 2 visar de sig att de endast kostar runt 60 per person, mkt bra. Under vår dag i Bangkok har vi hängt på stan och då främst shoppingcentet MBK. Sjukt stort! Vi har fyndat massor, jeans, högtalare, mobilskal, klockor, väskor mm. Galna priser. Dock gör vi återigen missen att shoppa upp vårt utrymme i väskan. Det är tajt nu och vi ska kolla upp vad övervikt kostar, alt börja slänga platskrävande saker. Dagen avslutades med thaimassage och ögonbrynsfärgning för Marias del och pedikyr och slingor för Emelie. Idag åker vi till Phuket och sen vidare ut till öarna. First stop is phi phi. Vi längtar efter havet!

Flyg

Flyget har gått jättebra, 14 h gick oväntat lätt. Vi sov iofs 8 h då vi inte sovit inatt och kikade på 4 filmer resten av tiden. Nu har vi tillbringat 3 h i diktaturens Kina och känner oss mer än redo att lämna skiten. Oätlig mat, ingen Facebook-tillgång och dryga människor. Thailand here we come!

Universal Studios

IDag var vi till Universal Studios. Sa haftigt!  Vi har akt en massa roliga turer, genom mumiefilmen och jurassic park. Vi var till och med in i house of horror...
Imorgonbitti aker vi till flygplatsen, sa detta ar var sista kvall i LA. Vi har haft sa roligt har och vill inte riktigt aka. Men vi ska ju till Thailand, sa vi andrar oss sakert nar vi kommer fram. =) Vi har en mardromsresa framfor oss, 14 h till Shanghai, 4 h mellanlandning och sen 4 h till Bangkok.

SuperBowl in OC

NU har vi kommit tillbaka till LA, efter vart dygn i OC. OC var sa fint och vara kompisar bodde i ett superfint hus med strandutsikt. Amerikanska hemmafester ar precis som de ser ut pa film. Det finns oltunnor, roda plastmuggar och det grillas en hel del. Vi spelade olspel, beerpong och at jattegott. Det fanns sa mkt mat dar och vi at typ hela tiden. Sjukt roligt att ha vart dar.

SuperBowl

Nu ar vi pa vag till Superbowl party i OC, efter tva timmars skonhetssomn inatt. Vi stannar en natt, sen aker vi tillbaka till LA igen. =)

Vegas bilder

Venice

Igar tog vi bilen till Venice beach och hangde lite och kollade pa allt skumt folk dar. Venice ar som en stor freakshow med sa mycket galet. Exempelvis saljer de ett ars licens for att fa roka marijuana lagligt. Om man har licensen sa ar det fritt fram att roka pa hur mycket man vill, de hade en lang lista med saker som var bra med marijuana rent medicinskt. Folk dansade langs gatan och hade shower och salde allt mojligt, klader, solglasogon. Vi avslutade dagen pa Venice med att dricka ol pa stranden och se pa solnedgangen. Superfint!
Igarkvall var vi med pa ett event har pa vart hostel, med gratis ol och vin. Dar minglade vi runt med en massa andra som bodde har och sen gick vi alihopa ut pa Boluevard 3, en stor klubb har. Dar var det gratis intrade och pa klubben bjod de pa mat och det basta av allt supergoda jordgubbar doppade i rinnande choklad. Det var olika dj:s hela kvallen som spelade superbra musik. Vi dansade med en av dj:s killarna och da passade vi pa att onska katy Perry. Killen sa att han garna skulle spela hennes musik och berattade aven att hon var en gammal fling som han vart med fran highschool.
I ovrigt sa ar LA jattebra, med kanonvader och trevligt folk. Alla som man pratar med har ar skadespelare eller typ dansare, eller har en drom om att bli det. Vi fick en kille att visa upp sina skadespelartalanger genom att spela att han gjorde slut med oss. Valdigt gripande och vi tror han har en chans att sla igenom bigtime!
Nu ska vi ut och leka turister, det vill saga aka en tour runt alla kandisars hus och se alla stallen som man maste se har i LA.

Lite New York bilder

Mud pie at Bubba Gump

Highway 1

Vi akte ifran Monterey i tisdags och stannade forst en natt i Santa Barbara och nu har vi kommit fram till Lala-land. Vi tog highway 1, langs kusten i Californien fran Montrey. Hela vagen ar helt fantastisk, med branta klippor pa ena sidan och havet pa den andra med vagen insprangd i mitten. Vi akte forbi sa mycket fina stallen och mycket kort ar tagna. Pa vagen akte vi forbi ett stalle med hundratals elefantsalar som lag och gottade sig pa stranden. De har precis fott sina ungar och ligger nu bara och skvatter sand och diar i nagon manad. Hanarna var sjukt stora! Vi hamnade bredvid en valdigt rolig gammal man som visste allt som finns att veta om elefantsalar, sa nu ar vi riktiga expeter och vet allt om salara. Om ni vill veta nagot om elefantsalar sa bara att hojta till. Vi hamnade iaf i Santa Barbara sen, vilket var en jattemysig studentstad. Vi bodde pa ett hostel med rum for 12 tjejer. Vilken upplevelse! De byggde dessuto om badrummet just nu... Nu har vi kommit fram till LA och har lyckats hamna pa stans mysigaste och basta hostel. Imorgon har de exempelvis fest har med gratis ol. Vilken fest! Mat kan man kopa till for 5 dollar, riktigt bra. Nu ska vi vara med i nagon champagnelek och sen tankte vi att en utgang pa typ Voyer inte vore fel. Vi far se vad som hander. Kramar/ M och E

Idyllen i Monterey

Igår fick vi vår hyrbil i San Fran och påbörjade vår resa ner längs highway one. Vi hamnade i Monterey, en liten supermysig kuststad med 26 000 invånare. Idag har vi vandrat många kilometer längs den fina hamnen och stranden. Allt är så fint här! Precis som i en riktig amerikansk film, med fina hus, trädgårdar och parker. Tänk desperate housewifes fast något mindre. Vi bor på ett litet billigt hostel som vi hittade i lonely planet. Tidigt imorgon åker vi vidare mot Santa Barbara, eller kanske något annat som vi hittar längs vägen. Allt är iaf toppen o vi mår bra. Kram/ M och E